Voor 22:00 besteld,
zaterdag in huis*
Klantenservice 070 - 358 50 64
Werkdagen van 9:00 tot 22:00
Za: 9:00 tot 17:00 / Zo: 10:00 tot 18:00

Tele2 nummerbehoud

Als u overstapt naar een Tele2 abonnement is nummerbehoud mogelijk. Het aanvragen van nummerbehoud is gratis. Hier zijn echter wel een aantal voorwaarden aan verbonden.

• De verplichte contracttermijn bij uw huidige provider moet binnen 2 maanden afgelopen zijn.
• Uw telefoonnummer mag nog niet gedeactiveerd (uit de lucht) zijn en het contract is nog minimaal 21 werkdagen actief op het moment dat GSMwijzer.nl de benodigde documenten voor de aanvraag ontvangen heeft.
• U komt van een andere provider dan Tele2 of u bent momenteel in het bezit van een prepaidkaart van Tele2.
• Nummerbehoud vanaf een bestaand Tele2 abonnement is alleen mogelijk in de vorm van een contractverlenging. De prijzen in combinatie met een contractverlenging kunnen verschillen. Voor meer informatie over het aantrekkelijke contractverlengingsaanbod van Tele2 klik hier.

Procedure

1) U plaatst op de website van GSMwijzer.nl een bestelling door het invullen van het bestelformulier. In het formulier geeft u aan dat u uw telefoonnummer wilt behouden. U ontvangt het nieuwe contract voor het Tele2 abonnement per e-mail en indien gekozen ook per post.

2) U vult dit contract volledig in en stuurt deze terug naar GSMwijzer.nl samen met een kopie van een geldig legitimatiebewijs. Daarnaast ontvangen wij ter verificatie van het rekeningnummer ook graag de betaling per iDEAL. Als u heeft aangegeven het contract ook per post te willen ontvangen dan wordt hier een retourenvelop bij geleverd.

3) Tele2 zegt uw oude abonnement of prepaid op met inachtneming van de opzegtermijn. Let op: bij de meeste providers is dit één maand voor abonnees en drie maanden voor zakelijke klanten. Voor prepaid bellers geldt geen opzegtermijn (uw nummer zal binnen 14 dagen worden overgezet). Uw oude abonnement wordt alleen stopgezet indien nummerbehoud is goedgekeurd. U ontvangt van Tele2 bericht zodra nummerbehoud is goedgekeurd of afgewezen.

4) GSMwijzer.nl vraagt voor u nummerbehoud aan bij Tele2. Tele2 dient bij uw oude provider een verzoek in om het mobiele nummer vrij te geven en over te zetten naar Tele2. Uw nieuwe Tele2 abonnement wordt niet geactiveerd maar gaat pas in op het moment van overzetting van uw huidige mobiele telefoonnummer. Voor meer informatie over de ingangsdatum van uw abonnement klik hier.

Bevestiging vanuit Tele2

U ontvangt binnen twee weken nadat de nummerbehoud aanvraag bij ons is verwerkt een brief vanuit Tele2. In deze brief staat aangegeven of uw aanvraag is geaccepteerd. Als u deze brief niet binnen twee weken thuis heeft ontvangen of als de nummerbehoud aanvraag is afgewezen, neem dan contact op met de klantenservice van Tele2.

Belangrijk: indien uw nummerbehoud aanvraag is afgewezen omdat de gegevens die zijn opgegeven (b.v. het simkaartnummer) niet correct zijn, ontvangt u bericht vanuit Tele2 om alsnog de juiste gegevens door te geven. Als u geen contact opneemt met Tele2 dan wordt er een nieuw nummer toegewezen. In dit geval moet u zelf uw huidige abonnement opzeggen.