Klantenservice 070 - 358 50 64
Op werkdagen van 9:00 tot 21:00

Meest gestelde vragen

1) Hoe werkt zo'n voordelig GSM abonnement precies?
Antwoord:
Wanneer u kiest voor een abonnement zonder toestel, ontvangt u in plaats van korting op een toestel, een grote korting op de maandelijkse abonnementskosten. Deze abonnementen worden ook wel 'SIM only' abonnementen genoemd, omdat u alleen een nieuwe simkaart ontvangt en dus geen nieuw toestel. De korting bij een SIM only abonnement kan oplopen tot meer dan 50% van de normale abonnementskosten. SIM only abonnementen zijn dus ideaal voor mensen die over een goed werkend toestel beschikken en extra voordelig willen bellen. Op deze pagina vind u een overzicht van alle SIM only acties.

2) Hoe oud moet je zijn om een abonnement af te kunnen sluiten?
Antwoord: De minimum leeftijd voor het afsluiten van een GSM abonnement is 18 jaar.

3) Kan ik mijn oude GSM nummer behouden?
Antwoord:
Nummerbehoud is in de meeste gevallen mogelijk. Nummerbehoud betekent dat u het nummer waar u op dit moment mee belt, wilt meenemen naar een nieuw abonnement bij een andere provider. Het nummer dat u wilt meenemen naar de nieuwe provider kan een prepaidnummer of een abonnementsnummer zijn.
Om een abonnementsnummer over te kunnen zetten, moet dit nummer nog actief zijn en moet de einddatum van het abonnement niet verder dan twee maanden in de toekomst liggen. Wanneer u al contractsvrij bent is nummerbehoud ook mogelijk.
Bij een aanvraag met nummerbehoud zal de nieuwe provider contact opnemen met uw eigen provider om het huidige contract op te zeggen. Wanneer u zelf al uw contract bij de oude provider heeft opgezegd, dient de aanvraag nummerbehoud drie weken voor het einde van het oude contract bij GSMwijzer.nl binnen te zijn.

Wanneer de aanvraag met nummerbehoud door de provider is goedgekeurd, zal de nieuwe simkaart (en eventueel ook het nieuwe toestel) vooruit gezonden worden. Deze ontvangt u dus al voordat uw nummer is overgezet en het nieuwe abonnement is ingegaan.
Wanneer u een abonnementsnummer wilt meenemen naar een nieuw abonnement bij uw huidige provider, dient u een contractverlenging aan te vragen. Let op: bij een contractverlenging kunnen providers andere prijzen hanteren.

Voor meer informatie over de verschillende nummerbehoudprocedures, klik op de onderstaande link:
- Naar KPN/Hi
- Naar T-Mobile
- Naar Vodafone
- Naar Telfort
- Naar Ben
- Naar MTV Mobile
- Naar Tele2
- Naar Sizz
- Naar hollandsnieuwe

4) Bevat mijn toestel een simlock / is mijn toestel geschikt voor dit netwerk?
Antwoord: Voor meer over simlock en het GSM 900/1800 netwerk: klik hier.

5) Ik heb geen Nederlandse handleiding gekregen bij mijn telefoon, hoe kan dit?
Antwoord:
Om de beste acties te kunnen aanbieden wordt er door GSMwijzer.nl wereldwijd ingekocht bij de beste leveranciers. Het kan daarom gebeuren dat er geen Nederlandse handleiding is toegevoegd. Uiteraard zijn dit wel GSM toestellen die zijn goedgekeurd voor de Nederlandse markt en heeft u recht op de Nederlandse fabrieksgarantie. Wij hebben op onze site bij de GSM toestellen een digitale handleiding toegevoegd, welke gratis te downloaden is.

6) Kan ik mijn niet-gebruikte belminuten of beltegoed meenemen naar de volgende maand?
Antwoord: In veel gevallen is het mogelijk om uw ongebruikte minuten mee te nemen naar de volgende maand. Iedere provider hanteert hierbij zijn eigen voorwaarden. Op onze website kunt u via het tabblad tarieven, per provider informatie vinden over het meenemen van uw belminuten.

7) Geldt bij aanschaf van een abonnement in combinatie met een gratis dan wel goedkoop toestel ook het extra voordelige SIM Only tarief?
Antwoord:
Nee, in principe geldt dan het normale abonnementstarief. De provider kan namelijk niet zowel (een groot deel van) de prijs van het toestel alsook een grote korting op het abonnementgeld voor zijn rekening nemen. U kunt dus kiezen uit een sim-only abonnement of een abonnement in combinatie met een gratis dan wel zeer voordelig toestel.

8) Kan ik een ontvangen product retourneren?
Antwoord:
Voor aankopen bij GSMwijzer.nl geldt een afkoelperiode van 14 dagen. Voor meer informatie klik hier.

9) Wat doe ik als mijn toestel defect raakt?
Antwoord:
Alle GSM toestellen die GSMwijzer.nl op haar website aanbiedt worden geleverd met één dan wel twee jaar fabrieksgarantie (afhankelijk van fabrikant). Mocht het toestel binnen deze termijn defect raken: hier vindt u de reparatieprocedure.

10) Waar kan ik informatie vinden over GSM toestellen die (binnenkort) verwacht worden?
Antwoord:
Voor alle reeds beschikbare informatie over GSM toestellen die op dit moment nog niet leverbaar zijn, klik hier.

11) Kan ik kiezen voor een bepaalde kleur toestel?
Antwoord:
Ja, dat is mogelijk. Op de website kunt u alle versies terugvinden die wij van een bepaald toestel kunnen leveren. De prijs van een toestel kan per versie verschillen. U kunt de versie van uw voorkeur selecteren in het bestelformulier. Indien u geen versie kiest zal er willekeurig een versie voor u gekozen worden.

12) Bij veel GSM abonnementen kan er eventueel ook gekozen worden voor een aanvullende internetbundel. Kan ik zo'n internetbundel onbeperkt gebruiken?
Antwoord:
De meeste providers hanteren een datalimiet of een zogenaamde fair use policy om zo de kwaliteit van het datanetwerk te kunnen waarborgen voor alle gebruikers. Op onze website kunt u via het tabblad tarieven, per provider informatie vinden over deze datalimiet of fair use policy.

13) Ik ben geïnteresseerd in een Blackberry toestel zodat ik mobiel kan e-mailen. Heb ik hier nog een speciale bundel voor nodig?
Antwoord:
Om gebruik te kunnen maken van alle functionaliteiten die een Blackberry biedt (push e-mail, internet en ‘pingen'), heeft u een Blackberry Internet Service bundel nodig. Dit is ook het geval wanneer u kiest voor een abonnement waar internet al bij inbegrepen zit. Belangrijk niet van toepassing op de nieuwe BlackBerry Z10 en Q10.